La meva primera Via Làctia

El passat 20 de juny vaig poder per fi fer la meva primera sèrie de fotos de la Via Làctia. Afortunadament un seguit de factors se’m van posar a favor: tenia la nit disponible i l’endemà podia dormir, la previsió augurava un cel lliure de núvols, era una bona època per captar la Via Làctia, la Lluna en fase nova visible desapareixeria del cel ben d’hora i a més en aquells dies hi havia una conjunció de Júpiter i Venus amb la Lluna que podia arrodonir la vetllada.

Les fotos les vaig fer al Parc Natural del Montgrí, buscant la mínima contaminació lumínica. Com que en aquesta època de l’any les carreteres d’accés al Parc estan tancades als vehicles amb motor per prevenir incendis, vaig haver d’escollir entre anar-hi a peu o en bicicleta. Em vaig decantar per aquesta darrera opció perquè, tot i el perill de voltar en bicicleta de nit i amb poca llum, vaig preferir la velocitat a una passejada sota la llum dels estels que m’hauria fet anar a dormir molt més tard.

Així, vaig lligar el trípode i una llanterna al quadre de la bici, em vaig carregar la motxilla amb la resta de l’equip a l’esquena i pedalant cap al meu objectiu. La zona escollida era on hi havia un antic campament militar envoltat de ridículs búnquers col·locats per defensar el país d’hipotètiques invasions paranoiques. Això sí, una de les poques coses que hem d’agrair als militars és que gràcies a ells (malgrat la involuntarietat) aquesta zona es va salvar de l’especulació urbanística que ha trinxat bona part de la Costa Brava i ara en podem gaudir en un estat verge.

Primer vaig fotografiar la conjunció que m’oferia la nit per aprofitar que la lluna es pondria aviat i després em vaig instal·lar per captar la Via Làctia. La veritat és que la immensitat de la volta celeste i la quantitat d’estrelles que poblen el firmament és un espectacle corprenedor, fins al punt que em vaig estirar en un camp a gaudir de l’espectacle.

Aquestes són algunes de les fotos que vaig fer, són molt millorables, però per ser la primera experiència n’estic prou content.

Espero que també us agradin.

Conjunció de Venus i Júpiter amb la Lluna. Nikon D7000, 80-200mm f2.8 (a 80mm), ISO 640, f/5, 2 seg.

Conjunció de Venus i Júpiter amb la Lluna.
Nikon D7000, 80-200mm f2.8 (a 80mm), ISO 640, f/5, 2 seg.

Via Làctia Nikon D7000, Tokina 12-24 f/4 (a 12 mm), ISO 12800, f/4, 15 seg

Via Làctia
Nikon D7000, Tokina 12-24 f/4 (a 12 mm), ISO 12800, f/4, 15 seg

Panoràmica de la Via Làctia formada per 7 imatges. Nikon D7000, Tokina 12-24 f/4 (a 12 mm)

Panoràmica de la Via Làctia formada per 7 imatges.
Nikon D7000, Tokina 12-24 f/4 (a 12 mm)

Anuncis

One Response to “La meva primera Via Làctia”

  1. BonaVida

    Molt bones!!!! I a més de les fotografies, segur que les sensacions viscudes durant els preparatius de les fotos van ser emocionants…
    Manel

    Resposta

Deixa un comentari

