Espectacle macabre al Delta

Ja em perdonareu pel titular potser un pèl massa sensacionalista, però és que el que tot seguit explicaré em va indignar molt.

Durant una breu visita al Delta de l’Ebre vam fer una aturada a l’agrobotiga i centre d’informació del parc situat en una bonica barraca típica just al costat de la Casa de Fusta. Passejant per fora de la barraca vaig veure uns quants pardals comuns (Passer domesticus) volant per la tauladaOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Quan vaig acostar-m’hi, encuriosit pel que de lluny semblava un niu a mig construir vaig quedar esgarrifat, no es tractava d’un niu sinó d’un pardal que havia mort atrapat en la trampa mortal que és la xarxa de material plàstic que algun il·luminat va col·locar per protegir la coberta vegetal del sostre de la cabana. Vaig pensar: “Pobret! un que no ha tingut sort”. Però quan vaig descobrir a una poca distància un altre cadàver de pardal, i un altre, i un altre, i encara un altre fins arribar a comptar-ne dotze, en diferents estats de descomposició, només a l’alçada dels ulls, ja vaig entendre que no es tractava de mala sort. Quan els moixons entren dins d’aquesta malla ja no en poden sortir patint una mort cruel i una llarga agonia.

Entendria que això passés en una casa particular d’algú poc sensible vers els ocells, però que això passi a la caseta d’informació del Parc Natural del Delta de l’Ebre, no té paraules.

Justament el pardal comú va ser declarat Ocell de l’Any per la SEO l’any 2016 degut al preocupant declivi que està experimentant aquesta espècie a nivell de tot Europa.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

3 Responses to “Espectacle macabre al Delta”

    • Jordi Oliveres

      No Joan, en aquell moment em vaig emprenyar tant que vaig voler marxar d’allà. Però m’imagino que ja ho devien saber, no era pas una cosa nova, hi havia pardals morts de feia dies.

      Resposta

Deixa un comentari

